Gdy serce raz zostało zdobyte, rozum wyrzucono za drzwi.

Zasady zdrowego odżywiania

Stworzenie zdrowego domowego menu może być łatwe, jeśli zapamiętasz zasady tyczące się tego jak wybrać podstawowe pokarmy, które są powszechnie akceptowane jako lepsze dla organizmu niż inne. Zrób sobie tę listę w domu, zanim wybierzesz się do sklepu i zostaniesz tam zaatakowany przez całe mnóstwo kolorowych haseł i opakowań. Opakowania są dzisiaj często mylące, ponieważ marketerzy powiadamiają "o niskiej zawartości tłuszczu"oraz zamieszczają inne słowa kluczowe, które często mijają się z prawdą. Innym plusem listy wg zasad zdrowego odżywiania jest to, że w ten sposób można zaoszczędzić pieniądze. Kiedy znajdujesz się w sklepie spożywczym pamiętaj, że najlepsze produkty są na zewnętrznych granicach sklepie, a nie w przejściach lub na końcach korytarzy. Skoncentruj się na tym, by kupować świeże owoce i warzywa. Ekologiczne i świeże są lepsze niż mrożone. Są też lepsze niż żywność w puszkach, z powodu składników stosowanych w tego rodzaju żywności jako środki konserwujące. Dowiedz się więcej o etykietach. Pierwsza pozycja na liście składników jest to element, który wypełnia większość dania. A oto kilka najważniejszych zasad: Owoce – kupuj te najbardziej kolorowe, całe zamiast soku. Pamiętaj, że świeże są zawsze najlepsze. Warzywa - organiczne, kolorowe, świeże – to jest regułą, jeśli to możliwe. Słodkie ziemniaki są lepsze niż białe. Czerwona papryka zawiera więcej witaminy C niż zielona. Sałata zielona jest dobra dla utrzymania równowagi. Błonnik w warzywach pomaga oczyścić organizm od wewnątrz. Ziarna - wybierz całe ziarno, multi-ziarna, ciemne nad białymi. Tyczy się to chleba, tak samo jeśli chodzi o brązowy ryż. W przypadku zbóż, płatki owsiane zamiast załadowanych cukrem słodkich płatków śniadaniowych są zdecydowanie lepsze. Jeśli chodzi o orzechy i nasiona - uważaj na zawartość soli. Przyprawy - wiele przypraw ma właściwości lecznicze, które są korzystne, takie jak cynamon, czosnek, mięta i pietruszka. Uważaj na sól. Oleje z oliwek, olej arachidowy i olej rzepakowy są korzystnymi - masło, margaryna niekoniecznie. Nabiał – wybieraj ten o niskiej zawartości tłuszczu, dbaj o produkty odtłuszczone jeśli chodzi o jogurt, ser, wybieraj mleko sojowe lub kozie. Odrzuć lody – lepiej wybrać mrożone jogurty i sorbety. Mięso i drób - wybierz chude mięso, zamiast tłustego. Kurczak lub indyk jest lepszy niż czerwone mięso. Smacznego i zdrowego!

http://ieserwis.pl/



Ostatnie komentarze

greg

tak wiele informacji się przyda

Ron

Bardzo dobra porada.

to ja

tyle pozytywnych komentarzy... i ja się do nich dorzucam :)

babeczka

kierując sie waszymi radami zrealizowałem swój cel

ula

świetne wejście

Jagoda

bardzo mi pomagacie w wyborze, dzięki

kakałko

trafiliście w samo sedno

wera123

Jak tu ładnie wszystko wygląda i do tego bogata treść, brawo!

jola2334

trzeba śledzić, bo można się wiele nauczyć ;)

to_ja

Brawo brawo brawo!!! Tak trzymać!